Narrow your search
Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Prijzen laten werken : een praktische kijk op prijsbeleid
Author:
ISBN: 9789463935531 9789463935524 Year: 2022 Publisher: Gent : Owl Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een succesvol prijsbeleid is cruciaal voor elke organisatie die producten of diensten verkoopt. Door de sterke link tussen prijzen en winst zijn beslissingen over prijzen altijd van belang. Of het nu gaat over het berekenen van een prijs, het bepalen van een prijsstrategie, het ontwerpen van een prijspagina of het uitwerken van een promotie...: je wil het maximum uit je prijsbeleid halen. In prijzen laten werken bekijken we prijzen vanuit alle mogelijke invalshoeken om je een goed inzicht te geven in de opportuniteiten die een sterk prijsbeleid biedt. Je leert een prijs bepalen die een bedrijf toelaat om winst te maken en te groeien. Daarnaast leert het boek jou een breed prijsbeleid uit te bouwen dat ervoor zal zorgen dat je de strategie van je bedrijf daadwerkelijk kunt realiseren. Het boek combineert inzichten uit marketing, economie, management en psychologie en stelt je zo in staat om een praktisch en dooltreffend prijsbeleid uit te werken.


Book
Marketing in beweging
Author:
ISBN: 9789463934589 9789463934572 Year: 2021 Publisher: Gent : Owl Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit inleidende handboek is geschreven voor studenten hoger onderwijs die zich willen verdiepen in business-to-consumer marketing. Het handboek presenteert de elementaire concepten en denkkaders uit het vakgebied en is doorspekt met voorbeelden uit de leefwereld van studenten zodat de theorie makkelijk aan de praktijk gelinkt kan worden. Doordat de studenten een stevige theoretische basis meekrijgen, zijn zij ook beter in staat om recente innovaties een plaats te geven in de bredere context. Nieuwe kennis en structurele ontwikkelingen op micro- en macroniveau worden in dit handboek grondig onderzocht en studenten worden uitgedaagd om hun eigen visie onder woorden te brengen. Bovendien besteedt Marketing in beweging aandacht aan de randvoorwaarden waaraan marketing dient te voldoen om het welzijn van de mens en onze leefomgeving te vrijwaren. Want iedereen is consument, maar iedereen is ook bewoner van de planeet.


Book
Prijs je rijk : een praktisch handboek over bewust prijsbeleid
Author:
ISBN: 9789462926653 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Nochtans zou het logischer zijn om bij de prijszetting uit te gaan van de waarde van het product, gezien door de ogen van de potentiële klant. Het is een manier van denken, waaraan een sterker omzet- en/of winstdoel ten grondslag ligt. Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijszetting. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.Negentig procent van de consumenten beweert dat de prijs één van de belangrijkste elementen is bij een aankoopbeslissing. Nochtans tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die aan een aankoop voorafgaat, effectief rekening houden met de verkoopprijs. De kwaliteit van het product en de dienstverlening voor en na verkoop vinden ze een stuk belangrijker. En natuurlijk beïnvloeden ook reclame en verpakking het koopgedrag, al wordt die beslissing vaak in amper 2 tot 3 seconden genomen. Een verpakking die in het oog springt, kan potentiële klanten makkelijker verleiden. Wie dan de prijs ziet of hoort, legt onbewust een link met de activiteit die daarmee gepaard gaat, namelijk betalen. En dat is nu juist wat mensen - op enkele uitzonderingen na - niet graag doen... Bron : http://www.acco.be


Book
Marketing : de essentie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043027267 Year: 2014 Publisher: Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.


Book
Marketing in beweging
Author:
ISBN: 9789463930994 9789089318633 Year: 2019 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit inleidende handboek is geschreven voor studenten hoger onderwijs die zich willen verdiepen in business-to-consumer marketing. Het handboek presenteert de elementaire concepten en denkkaders uit het vakgebied en is doorspekt met voorbeelden uit de leefwereld van studenten zodat de theorie makkelijk aan de praktijk gelinkt kan worden. Doordat de studenten een stevige theoretische basis meekrijgen, zijn zij ook beter in staat om recente innovaties een plaats te geven in de bredere context.Nieuwe kennis en structurele ontwikkelingen op micro- en macroniveau worden in dit handboek grondig onderzocht en studenten worden uitgedaagd om hun eigen visie onder woorden te brengen. Bovendien besteedt Marketing in beweging aandacht aan de randvoorwaarden waaraan marketing dient te voldoen om het welzijn van de mens en onze leefomgeving te vrijwaren. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/marketing-in-beweging


Book
Grondslagen van de marketing.
Author:
ISBN: 9020732986 Year: 2004 Publisher: Groningen Stenfert Kroese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Net als het bedrijfsleven heeft ook het hoger onderwijs te maken met voortdurend veranderende behoeften. De auteur analyseert de meeste recente ontwikkelingen in de marketingomgeving en speelt daarbij optimaal in op de wensen en behoeften van het onderwijs. Grondslagen van de marketing is prettig leesbaar, duidelijk ingedeeld en beslissingsgericht. Het biedt een "state-of-the-art"-overzicht van de nieuwe prioriteiten in de marketing. Tientallen actuele visies van Nederlendse topmanagers en professoren, en talloze praktijkvoorbeelden laten zien hoe bedrijven de marketingtheorie met succes toepassen. De uitgebreide lijst van marketingbegrippen maakt Grondslagen van de marketing tot een onmisbaar naslagwerk.


Book
Le néo-marketing
Authors: ---
ISBN: 2710109417 Year: 1992 Publisher: Paris ESF éditeur


Book
Economie vandaag 2019
Authors: ---
ISBN: 9789401461177 Year: 2019 Publisher: Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Economie Vandaag biedt de meest complete en uitgebalanceerde inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen economische theorie en actualiteit. Op die manier is het een aantrekkelijk instrument om een grondig inzicht te verwerven in de economie en de samenleving. De auteurs besteden uitgebreid aandacht aan thema's zoals armoede, vergrijzing, milieu, ontwikkeling, schuldgraad...Dankzij de medewerking van economische en financiële instanties zijn de meest recente cijfers opgenomen en tot net voor publicatie aangepast. Elk exemplaar van dit boek geeft bovendien toegang tot het leerplatform economievandaag.be. De student kan aan de hand van dynamische figuren de opbouw herhalen en beter begrijpen. Daarnaast krijgt hij of zij digitale begeleiding bij de opgaven om meer inzicht te verwerven. Door extra opgaven en online zelftoetsen kan de student zelf verder oefenen en zo steeds zijn of haar vooruitgang in kaart brengen.Bron : https://www.academiapress.be/nl/economie-vandaag-2019


Book
Marketing : de essentie
Authors: ---
ISBN: 9789043036528 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Aan de basis hiervan liggen het doorgronden van de behoeften en wensen van de klant, het besluit welke deelmarkten de organisatie het best kan bedienen, en de ontwikkeling van waardeproposities waarmee de organisatie klanten aan zich kan binden, ze kan behouden en groei kan realiseren. Als de organisatie dit goed doet, plukt ze de vruchten op het gebied van marktaandeel, winst en klantaandeel. Meer dan andere marketingboeken presenteert en ontwikkelt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelatie - van begin tot eind - op een heldere en bondige manier.De nieuwste inzichten op het gebied van zowel marketingtheorie als marketing in de praktijk worden behandeld. Het plaatst marketing in een innovatief kader, waarin marketing wordt gezien als de kunst en de wetenschap van het creëren van waarde voor de klant om daar waarde van de klant voor terug te krijgen. Marketing, de essentie biedt een praktische benadering, concepten worden toegepast in veel (lokale) voorbeelden waarin bekende en minder bekende bedrijven marketinguitdagingen beoordelen en oplossen.Laat je inspireren door Marketing, de essentie en je zult ontdekken hoe belangrijk klantwaarde is, zowel in theorie als in de praktijk!Nieuw in deze editieIn de nieuwe editie van Marketing, de essentie is de structuur nog verder verbeterd, waarbij er meer focus ligt op de geïntegreerde marktbenadering. Daarnaast worden alle belangrijke trends in de marketingwereld uitgebreid besproken. Zo is vooral het hoofdstuk over online marketing flink geüpdatet en uitgebreid. Maar ook thema?s zoals customer journey, de deeleconomie en disruptive innovation komen aan bod.De theorie wordt extra aantrekkelijk en toegankelijk gemaakt door nieuwe casestudy?s en aansprekende voorbeelden uit Nederland en België, waarbij er in de nieuwe editie meer aandacht is voor de b2b-markt.Ten slotte speelt de digitale leeromgeving MyLab een grotere rol. Naast extra cases en opdrachten kunnen studenten hier toetsen en animaties van belangrijke onderwerpen en modellen vinden. Voor docenten zijn er inhoudelijke powerpoints, een docentenhandleiding, extra toetsvragen met antwoorden en uitwerkingen bij de cases beschikbaar.bron : http:/www.pearson.nl

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by